Učím se žít

13. září 2014 v 13:11 |  Téma týdne
Asi si řeknete, že jsem hloupá a píšu nějaký svůj článek k TT, ale hloupý je blog.cz, protože neobnovil TT. To nové máte kdyžtak tady!


Učím se. Učím se žít. Učím se učit žít. Od koho se to učím? Přece od rodičů, známých a kamarádů. Nejvíc však od rodičů. Ti ve svém věku vědí, co dělat a co ne a také jak to dělat. Já to nevím. Něco vím, ale přijde mi to nereálné. (Čímž se dostávám i ke starému TT.) Jak třeba dva lidi, kteří mají dohromady měsíční plat dejme tomu 25 tisíc, můžou nakoupit dost jídla, nějaké to oblečení, splatit dům a ještě si koupit něco pro radost? Hahaha. Nijak. Pošlou splátku, zaplatí další nezbytné věci (paušál, nějaké poplatky - pojištění a já nevím co všechno), nakoupí jídlo a už nezbyde ani na to nové oblečení. Tohle se tedy mám naučit? Naučit se dát všechny své peníze státu a zbyde mi maximálně na jídlo? To ale nechci. Já se chci naučit mít na dárky pro své děti, na nějaké maličkosti potřebné do domácnosti a různé blbůstky. Ne, nechci miliony, nechci extra vymoženosti a značkové věci, ale chci mít alespoň na to minimum + něco navíc.

Musím se jít tedy učit. Žít už jsem se více méně naučila. Ale k lepšímu žití, které se teprve tak za 10 let naučím, potřebuju školu. Dobrou školu = vysokou školu. Nejlépe více vysokých škol. Od každého něco, ať mám více šancí na práci. Nesmím podcenit své vzdělání, tudíž bych se měla jít učit i teď. Za pár měsíců se budu učit na maturitu, potom na přijímačky na vysokou a nakonec na nějaké ty zkoušky na vysoké. Ty se ale opakují každý půlrok, a tak nám opravdu nezbývá nic jiného, než se učit. Nepromarním tím ale svůj život?


Až budu mít školního života po krk, půjdu se učit do práce. Nejdřív každého musejí zaučit, říct mu co a jak. Jak se má chovat, jak má pracovat, co má dělat, co má nosit, kdy může mít přestávku apod. Je toho spousta, co se budu muset naučit. A zdaleka to nebude všechno. Učíme se, dokud žijeme. Stále se učíme, jak žít.


Jaký máte názor na učení ve škole? A jaký na učení celý život?
Máte nějakou zajímavou historku ze školy, která by nám to mohla spestřit?
 

3 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 soul-underground soul-underground | Web | 13. září 2014 v 19:05 | Reagovat

Přijde mi docela chabé mít jako smysl života vydělání pěněz a ty pak proměnit ve svoji radost. Najdi si poslání, sport, činnost do které dáš maximum a bude tě naplňovat.

2 hejterka hejterka | Web | 13. září 2014 v 20:39 | Reagovat

Život ťa naučí.
Učenie, začínam brať akosi bez zmyslu. Sedíme v škole aj 20 rokov, vyštudujeme vysokú školu dostaneme titul a čo? Milión ľudí na svete má titul a nemá robotu. Nemá sa dobre. A to venovala vzdelaniu celý svoj život. Ja sa učím celý svoj život a ešte asi aj dlho budem, ale v konečnom dôsledku už teraz cítim, že aj keď pôjdem študovať medicínu keď prídem do nejakej práce, aj tak ma budú zaúčať oni a to kvôli čomu som sa trápila aj 20 rokov bude na nič. Zmysel života v peniazoch určite nie je nezmysel. Peniaze sú sloboda a vládnu svetom, takže áno je dôležité mať peniaze a čím viac tým lepšie. Čo chcel však môj komentár povedať bolo to, že škola a učenie(v škole) ti nezaručia dobrú prácu a dostatok peňazí :)

3 Tea Tea | E-mail | Web | 13. září 2014 v 21:59 | Reagovat

Jsem ráda, že aspoň někdo nekopíroval opět stejné téma, ale všimnul si, že jsme vyhlásili na tema-tydne nové téma :) Jinak moje mamka a babička mi furt tak nějak školu vyčítají, mamka chce at studuju, to jo, ale ona v mých letech už dávno pracovala, měla svůj byt, ve kterém žijeme a roční dceru, mou starší sestru, byla jiná doba a já teď chci dát přednost studiu a snažit se mít jako první v rodině maturitu a jít na výšku..
Ale ano, člověk by se měl naučit žít i jinde, než ve škole, mít svůj tajný druhý život, kam může kdykoliv zapomenout na ty každodenní starosti a povinnosti, u mě to jsou právě koncerty :)

4 Ann Taylor Ann Taylor | Web | 14. září 2014 v 10:36 | Reagovat

Je chyba si myslet, že když má někdo věk, tak ví, co dělá a co má dělat. Často je to blbost a učit se od někoho, kdo platí splátky, na které vlastně nemá, to taky moc daleko nejde.

[2]: Docela dost mě pobavilo, že ti bude na nic studovat, protože až půjdeš do práce, tak tě tam stejně budou zaučovat a bude ti škola na nic. Jo, někde v primitivní práci možná, ale naopak po vysoké budou v té práci předpokládat, že to už všechno umíš a krom toho, že ti ukáží kde co je, tak budou čekat, že ostatní zvládneš. A "titul a čo?" No a čo se máš právě seznámit obor, ve kterém se máš stát odborníkem a táhnout ten obor dál. Pokud je to výzkum, tak přispět k pokroku, pokud je to služba, tak "pečovat o lidi". To mi jako a čo zrovna nepřijde. Ale záleží jak to bereš. Jestli jako odbýt si to a hotovo, tak to je pak jasný.

5 Janča Janča | E-mail | Web | 14. září 2014 v 15:34 | Reagovat

[1]: Nechtěla jsem, aby tenhle článek vypadal, že prahnu pouze po penězích. Zrovna u mě to zní docela dost vtipně. Jenže co jiného napsat k tomu článku? A myslím to dost obecně. Ty bys radši neměl peníze a sotva se najedl? Tak to jsi asi výjimka, o které tenhle článek bohužel není.

[2]: Jo, je fakt, že ti to nezaručí, ale máš potom přece jen větší šanci. Kdyby ses na učení úplně vykašlala, tak tě nikam nevezmou a nebude nikdo, kdo by tě zaučoval, když nebude kde.

[3]: Já jsem si toho všimla díky jiné bloggerce, ale napadlo mě podívat se, abych zjistila, jestli je chyba u vás nebo někde zřejmě u Standy.
Jojo, jenže dřív to bylo dost jiné a někdo se na školu nedostal ani když chtěl, takže myslím, že by ti do toho moc mluvit neměly a hlavně by měly být spíš rády, že se snažíš. :)
To je dobře, že máš něco, u čeho si oddechneš.

[4]: No jo, ale od stejně starých lidí se toho moc nenaučíme. Proto se snad každý alespoň ze začátku učí od rodičů, horší potom je, když nejsou dobrým vzorem, no.

6 Aailyyn Aailyyn | Web | 14. září 2014 v 18:10 | Reagovat

Pokud se to naučíš správně využít a pochopíš, že se učíš pro sebe, jsou školní léta nejpřínosnější období, co se ti v tomhle směru dostane. Nikdy potom si už mozek tak nepotrénuješ, protože už ty vědomosti nebudeš muset vstřebávat tak intenzivně.

7 Janča Janča | E-mail | Web | 14. září 2014 v 18:13 | Reagovat

[6]: To je pravda. Mně teda škola nějak nevadí a naštěstí ani k učení mě nikdo nemusí dokopávat, ale občas mi to přijde jako ztráta času.

8 Kika Kika | E-mail | Web | 14. září 2014 v 19:36 | Reagovat

já už mám po vysoké, myslím, že celkem prestižní a moje rada co bych udělala jinak (abych nebyla ten komu chybí na to oblečení, abych nepromarnila ten život atd..) je, že bych se při vysoké co nejvíc začlenila do oboru (ten tě ale musí naplňovat!), získala co nejvíce praxe. Snažila se prosazovat už od prváku a ne najít si brigádu, při které má člověk sice hodně peněz (dokonce víc než teď po vysoké :D) ale na nic mu to ve finále není..

9 MaddyHarry MaddyHarry | Web | 14. září 2014 v 19:36 | Reagovat

Dost mě překvapilo, že učení se žít se najednou změnilo v peníze. Co? Chápu. Žijeme v materiálním světě ve kterém vládnou peníze ale o tom učení se žít podle mě není. Ale tak všichni to máme jinak, že?

Ale jinak.. To, že má někdo věk ví jak má "žit" to tak není. Je spousta lidí co si pak ve stáří říkají "Kdybych to tehdy udělal/a jinak..."

10 Gabe Gabe | E-mail | Web | 14. září 2014 v 19:45 | Reagovat

Môj názor na školu? Je to pakáreň. Ale potrebná pakáreň. Priznajme si to. Všetci nadávame, ale aj napriek tomu, že sme dokončili povinnú školskú dochádzku stále sedíme v škole. A chceme ísť aj na vysokú. Pretože dnes je to tak, že pomaly aj predavačka musí mať vysokú školu. Takže výsledok? Nezžnášam školu, ale potrebujem ju.

11 Janča Janča | E-mail | Web | 14. září 2014 v 19:46 | Reagovat

[8]: To je hezký, že je tu aspoň někdo, kdo poradí. A zdá se to jako dobrá rada. :) Ono je jen těžké sehnat praxi v oboru, proto pak spousta lidí má takové jiné brigády jako třeba ty. :D

[9]: Je fakt, že jsem se docela odchýlala od tématu. Nechtěla jsem tu rozebírat jen peníze, ale celkově učení čehokoliv po celý život. Já bych na těch penězích ani tak nelpěla, ale když tady už skoro o nic jiného nejde a všechno je šíleně drahé.
Jojo, na tohle jsem už taky psala o pár komentů víc. Sice to není tak, že starší = chytřejší, ale přece se nebudeme učit od mladších, ne? :)

12 Janča Janča | E-mail | Web | 14. září 2014 v 19:47 | Reagovat

[10]: Je fakt, že na tu střední, případně vysokou nemusíme a je to jen na našem svobodném rozhodování. Já to naštěstí s tou školou nemám tak napjaté (že bych ji nesnášela), ale znám i lepší věci. :D

13 without-problem without-problem | Web | 15. září 2014 v 3:47 | Reagovat

A já na to čekám jako poslušná ovečka..sakra! :D Tak asi nic no.. :(
Máš absolutní pravdu, dokud žijeme, tak se učíme. Musíme se učit, jinak se zasekneme na jednom místě..

14 Tajemná Temnota Tajemná Temnota | E-mail | Web | 15. září 2014 v 15:12 | Reagovat

Musím přiznat, že jsem se ve škole naučila některé důležité a užitečné věci, ale ve většině času se tam jenom zabýváme tím co vůbec není podstatné, je to zaostalé nebo vůbec neužitečné v životě. Mnohem víc jsem se toho asi naučila v práci a baví mě, když se naučím zase něco nového :).

15 Janča Janča | E-mail | Web | 15. září 2014 v 17:06 | Reagovat

[13]: Na co přesně čekáš? :O :D Jo, to je fakt, je dobře, že se máme stále co učit, ale občas už je to otrava.

[14]: Mám to asi podobně. Některé věci třeba z práva jsem se ráda naučila, protože teď některé věci umím vyřešit už v 17 letech a někteří to nevědí do smrti. Ale na druhou stranu třeba nechápu, na co jsou logaritmy v matice. Já zrovna ji mám docela ráda, protože mi jde, ale ne proto, že bych v ní viděla smysl. Jsem zvědavá, jakou práci budu mít já a jaké to tam bude. :D Je moc dobře, že tě baví, naučit se nové věci.

16 Sydney Sydney | E-mail | Web | 15. září 2014 v 18:59 | Reagovat

Práve som si pozerala tvoj liebster awards a tuším ak si dobre pamätám nad 14 faktom som dnes ráno rozmýšľala! :D Proste ja nechápem ako niekto môže čítať knihy v elektronickej forme. Mne dáva úplne zabrať keď prečítam kvantum článkov na blogu a proste už sa mi nechce. Keby tie články čítam na papieri bolo by to fajn ale takto je nejaký limit lebo proste potom fakt bolia oči a krk :/

Článok je pravdivý je v ňom množstvo otázok a dáva čitateľovi priestor nad zamyslením sa nad sebou. Ja som tiež toľko premýšľala že cleý život sa musíme učiť, aby sme mohli chodiť do práce. A do práce musíme chodiť, aby sme vlastne mohli žiť. Bez peniazov sa -ťažko- žije. Áh jaj :D
Ja sa na maturity nejako učiť neplánujem, kto sa učí pravidelne celú strednú dá to ľahko. Stačí sa pozrieť na žiakov ktorí sa neučia vôbec a prejdu. Takže jednotkári, dvojkári proste podľa mňa nemusia. Za to sa chcem ja počas strednej sústrediť na výšku. Druhý ročník som to zanedbávala a normálne mi je samej divné že som už v 3 ročníku :O Čiže tento sa musím už na prijímačky na výšku pripravovať. Ale stále mám taký pocit že som už mala toho vedieť viac :D

17 Janča Janča | E-mail | Web | 15. září 2014 v 19:29 | Reagovat

[16]: Přesně taky, mně taky stačí pár článků a večer v posteli div nebrečím bolestí zad a krku :D natož si takhle číst ještě knížky.
Jojo, jsem ráda, že se mnou taky někdo souhlasí. :D
Já teda nevím, ale mám dobré známky a učím se průběžně, ale i tak si musím nějaké to učivo potom alespoň přečíst, aby se mi připomněly věci třeba z prváku. Ale je fakt, že když to dali hloupější, tak proč bych to nedala já, že? :D

18 Jannie Wearbliss Jannie Wearbliss | Web | 15. září 2014 v 21:03 | Reagovat

V podstatě je celý náš život učení. A co bychom bez toho byli? Člověk je naprogramovaný k tomu, aby se neustále něco učil. A stejně to společnosti nestačí.

19 Jana Jana | Web | 15. září 2014 v 21:22 | Reagovat

Já věřím, že se opravdu učíme celý řivot. Takže prakticky by se dalo říct, že škola je na prd, protože to, co nás lidi zdokonalí, ať už v soukromí, nebo v profesi je zas jen vlastní zkušenost. Protože ale žijeme ve společnosti, která má svá pravidla, je učení ve škole a vystudování pro život stejně důležité, jako praxe. Jinak by nás nikde tu naši zkušenost ani nenechali získat :-) Bohužel :-)

20 Ta "neviditelná" :) Ta "neviditelná" :) | Web | 15. září 2014 v 21:23 | Reagovat

fíha, jsi mi vyrazila dech. Tak ty se rozhodně na vysokou školu dostaneš :) a rozhodně dáš maturitu :) už jenom z toho , co jak píšeš, vyplývá, že jsi chytrá a šikovná holka:) je sice pravda, že život bude lepší, když budeme dělat práci, co nás baví. Rozhodě mám názor na učení ve škole, že se prostě musíme učit, pokud to chceme někam dotáhnou..a učit se celý život? to se vlastně učíme, jenom ne ve škole..ale když to budu brat jako fakt ve škole, tak proč ne? když to někoho bude bavit, nebo bude chtít, tak ať si za tím jde:))

21 Jana Jana | Web | 15. září 2014 v 22:34 | Reagovat

Ještě dodám...učení ve škole je samozřejmě důležité. Jen si myslím, že se žáci i studenti mnohdy z 70 procent učí i to, co ve své profesi nebudou nikdy potřebovat, a zbytečně se tím přetěžují. Zatímco některé věci by lidem pomohly mnohem líp se připravit na život, o těch ale není na školách ani zmínka.

22 Luci Luci | E-mail | Web | 16. září 2014 v 16:05 | Reagovat

školní systém je postavený na hlavu - konkrétně ten český... není důležité naučit se tolik věcí zpaměti a zapomenout, je důležité umět si to najít... myslím si, že máme v tomto směru ještě na čem pracovat :/ ale učíme se celý život a tak to má být - rodiče to tak měli, my to tak máme a naše děti to tak budou mít taky... myslím si, že je to správné, trénujeme tím náš mozek :)

23 all-is-magic all-is-magic | E-mail | Web | 16. září 2014 v 17:25 | Reagovat

Mám problém se současným školským systém. Naprosto vím, co chci dělat, ale musím si do hlavy cpát něco, co absolutně nikdy nepoužiju a co za půl roku nepochybně zapomenu. Ale je fakt, že studentská léta mají cosi do sebe :) Už se těším, až půjdu konečně na vysokou.
Ale nejenom školský systém je na hlavu, ono je celý tenhle systém na hlavu, jenomže nikomu se nechce nic předělávat...

24 Lizzie Lizzie | E-mail | Web | 16. září 2014 v 18:00 | Reagovat

Je vidět, že se zajímáš o budoucnost. To je dobře :)
Já jsem bohužel typ, který doufá, že všechno nějak dopadne. Jestli člověk nepromarní život učením? Kéž bych to také věděla :) To je na životě právě to vtipné- nikdy nevíme, jestli něco děláme správně :D

25 Janča Janča | E-mail | Web | 16. září 2014 v 18:29 | Reagovat

[18]: Jojo, je to tak, jen je toho někdy až přílis.

[19]: [21]: To máš pravdu, ale někdy nám nechtějí žádnou praxi dát ani se zkušenostmi ze školy (a to i dobrými), takže potom se člověk musí zamyslet, má-li to vůbec nějakou cenu.
Taky si myslím, že bychom se toho mohli učit jakoby stejně, ale nějaké nesmysly vynechat a nahradit je radši příklady ze života.

[20]: Jé, děkuju, že si o mně myslíš, že jsem tak dobrá, abych to všechno zvládla. :D Uvidíme. To s učením celý život ale nemyslím jako vysokoškolské studium do 30 a více. Spíš třeba když si ve 30 pořídíš dítě a nebudeš všechno vědět, tak se to budeš muset naučit - pracovat s ním, rozumět mu, být na něj milá za každé situace, umět ho vychovat. Chápeš mě? :)

[22]: Jo, právě, že hlavně ten český. Taky si myslím, že bychom se měli pořád něco učit, ale aby nám to k něčemu bylo.

[23]: Takové lidi, jako jsi ty (kteří vědí, co dělat chtějí a co ne), to musí štvát ještě víc než mě, která stále neví. :D Tou spoustou předmětů ve škole se alespoň můžu rozhodnout spíš - baví mě čeština, eko, účto, ale nebaví mě sport, chemie a fyzika, tak vím, co chci a co ne. Alespoň částečně. :D
Tak těm, kteří to zařizují, to může být jedno, když oni to už mají dávno za sebou.

[24]: Zajímám, ale stále nemám jasno, takže na tom nejsem o moc lépe. Je fakt, že ve více věcech nemáme jasno, jestli jsou správné a stojí nám za to. :)

26 Daisy Daisy | Web | 16. září 2014 v 19:24 | Reagovat

Já se učím ze svých chyb a knih. Samozřejmě nejsem milovnice školy, ale jsem ve skrytu duše vděčná a uvědomuji si, že nemá každý to štěstí do nějaké školy chodit.

27 Janča Janča | E-mail | Web | 16. září 2014 v 20:28 | Reagovat

[26]: Já se taky snažím učit z obojího. :D

28 Fredy Kruger Fredy Kruger | 16. září 2014 v 22:20 | Reagovat

" Po ulici  se potloukám,
... někdy zbit, - někdy  sám otloukám,
když zpiji  se,... někdy jdu blít
Zkrátka :  učím se žít !

Ptáte se, zda-li  mám byt ???

Jistěže ! vždyť  tady ! já  jsem !!! "

" Odkud to zní dutým hlasem ?"
...zděšen strážník  Bill  Paletschek !!!

" Odkud  mluví ten blbeček ??

..... tu ve trávě zvedá se kopeček
a uprostřed  kopečku - krtiny
hlava  Frantischka  Drtjinny !!

Muž  rozčilen pohleděl na kupu :
" Zadupu !!  kurwo !  tě zadupu !!"

... již hodinu  dupe tam do krtince !
pak lapen  a  dovlečen do blázince !

29 Janča Janča | E-mail | Web | 17. září 2014 v 14:41 | Reagovat

[28]: Je to dobré, ale nevím, jestli mi tím chceš něco říct, nebo proč je to u mého článku. :D

30 Romi Romi | Web | 17. září 2014 v 15:24 | Reagovat

hezky napsané :)
hodnocení bude az v listopadu článek :)

31 Ježurka Ježurka | Web | 17. září 2014 v 16:47 | Reagovat

Ano, učit se člověk musí celý život a nemysli si, že to bývalo dřív snadnější. Měli jsme sice zajištěnou práci, ale že bychom mohli vyskakovat, to ne. Ani škola nepomohla. Musela jsem se naučit vyžít s tím, co jsem měla a tudíž tvrdě šetřit. Měla jsem vše rozpočítáno do poslední koruny, bylo to opravdu někdy hodně zlé. Ale přežila jsem, děti mám dobře vychované, mají vysokoškolské vzdělání a máme se rádi. Myslím, že jsem tu školu života zvládla, i když to bylo někdy hodně těžké.

32 stuprum stuprum | Web | 18. září 2014 v 13:27 | Reagovat

Na učení není nikdy pozdě.

33 Mima :) Mima :) | Web | 18. září 2014 v 15:30 | Reagovat

Učíš sa prakticky celý život. No podľa mňa škoda ťa naučí len základy, ostatné veci reálne nevyužiješ. Využiješ iba to, čo ti skúsenosti dajú.

34 Janča Janča | E-mail | Web | 18. září 2014 v 17:49 | Reagovat

[30]: Dobře, děkuju. :)

[31]: Vůbec si nemyslím, že by to teď bylo nějak těžší, to ne, jen se to asi víc řeší. To je dobře, že ses s tím takhle poprala a teď je to fajn. Já si šetřím každou korunu už teď, co teprve až budu žít sama a muset se o sebe starat. :D

[32]: Já vím.

[33]: Taky si myslím, že je to o trochu něčem jiném v životě než ve škole. Ale základy se naučíme už na základní škole, potom se to jen opakuje a učí se věci na obor, který chceme jednou dělat. Jenže aby se to naplnilo, tak je tam i spousta dalších předmětů, které už třeba jen tak nevyužijeme.

35 Tee Tee | Web | 18. září 2014 v 17:58 | Reagovat

K tomuto článku nemám co dodat, popisuje přesně to, co si myslím i já. Nevěděla jsem, co napsat do komentáře, protože jsem nechtěla psát nic pesimistického (což by se k tomuto tématu nabízelo), ale obrátím a řeknu, že učení by mělo být radost a člověk by si měl užít chvíle úspěchů, byť jen malých, ale neměl by učení brát jako promarnění života. Život je zkouška, kterou se učíme každý po svém způsobu složit ;) (snad jsem aspoň trochu motivovala a nemlela páté přes deváté...)

36 Janča Janča | E-mail | Web | 18. září 2014 v 18:10 | Reagovat

[35]: Stačí, že už já jsem napsala docela pesimistický článek, viď? :D Když já na to mám takové dva názory - ten, který je v článku typický i pro dost ostatních lidí a ten, že mi to učení nevadí, ale vím, co bych dělala, kdybych se učit nemusela. Takže mě motivovat nemusíš :D vím, že je to pro úspěšný život důležité.

37 MaddyHarry MaddyHarry | Web | 18. září 2014 v 21:32 | Reagovat

Tak to tedy nesouhlasím. Každý v sobě máme nějaké to "morální vědění" že konce knih se nevyzrazují - takhle jsem přišel o konec v knize Hvězdy nám nepřály. Všichni víme, že když někdo něco čte nebo se na to chystá neřekne mu konec. V recenzích se většinou konce nedočtu, ale prostě tomu neuniknu a lidé ani neumí napsat "Spoiler", kdyby to totiž napsali tak vím, že to číst nemusím... to je to nejmenší, co mohou lidé napsat.

38 without-problem without-problem | Web | 19. září 2014 v 3:40 | Reagovat

[15]: Na to nové téma přeci! :D Otrava by spíš byla kdybychom se neměli co učit.. ;)

39 Veri Veri | Web | 19. září 2014 v 18:18 | Reagovat

Nic není zadarmo, člověk se prostě učí a zdokonaluje celý život, tak to je. Prostě kdo chce něco dokázat, dosáhnout vysněného, nesmí se ulívat :-)

40 Adina Adina | Web | 20. září 2014 v 11:10 | Reagovat

Myslím, že je hodně těžké naučit se, jak vydělat tolik peněz, aby jsi uživila sebe a svou rodinu... A k tomu, aby jsi se to naučila, se musíš učit i ve škole... Samozřejmě, že nějaké věci co se ve škole učíš, jsou naprosto na nic, ale v životě strávíš spoustu chvil děláním naprosto neužitečných věcí - čekání v různých frontách apod., takže musíš brát, že k životu mrhání časem ve škole prostě patří :D

41 Janča Janča | E-mail | Web | 20. září 2014 v 11:45 | Reagovat

[37]: Jo tak to je jasný, že většině to vadí a u nějakých knížek by mi to taky vadilo, ale když slyším holky ve škole jak se baví o nějaké knize k maturitě a že skončí zajímavě, tak si ji díky tomu přečtu, jinak bych šáhla po jiné. Ale každý to má prostě jinak, tak mi nemusíš říkat, že jak to mám já není pravdivé. :D

[38]: To jsem si myslela, ale nebyla jsem si jistá. :D Však já na něj taky pořád čekám a nikdy se nedočkám. :D

[39]: Jojo, tak je to.

[40]: Taky fakt :D a není to mrhání jen ve škole, ale i jinak a jinde. Někdy je to ale taky docela příjemné, třeba na dovolené. :D

42 Beautiful sick mind Beautiful sick mind | Web | 22. září 2014 v 22:54 | Reagovat

Smutné je, že v dnešní době se vysoká škola nerovná dobrá práce.. je mnohem víc nezaměstnaných vysokošloláků, než třeba normálně vyučených lidí, co alespoň ví, co s rukama.. Je to divná doba =(

43 Janča Janča | E-mail | Web | 23. září 2014 v 15:57 | Reagovat

[42]: Jo, nestane se to tak vždy, no. Jenže ono to nezaměstnání není tím, že jsou vysokoškoláci, ale středoškoláci v jejich věku už mají nějakou praxi (práce místo vysoké), tak se zdá, že je třeba berou víc než vysokoškoláky. Ale tady jde jen o tu praxi. A někteří jsou možná tak specializovaní, že se ani nemají kde v ČR uplatnit.

44 Nikki Bee Nikki Bee | Web | 25. září 2014 v 19:50 | Reagovat

Děkuji za tvůj komentář k mému TT x)
Rozhodně si myslím, že na tom něco je...prostě se učit, se učit, se učit... a nakonec je to tak: se učit, makat, makat, makat... xDxD
A hlavně se nebát projevit SVŮJ VLASTNÍ názor x)

45 Janča Janča | E-mail | Web | 25. září 2014 v 19:52 | Reagovat

[44]: Přesně tak :D a po tom makat je další učit, nezapomeň! :D
Jenže ono říct svůj názor není vždycky výhra. V práci za to bývají někteří lidé vyhození, nebo alespoň platí za ty, které "vyhodíme první, protože je nemáme rádi".

46 toreborn toreborn | Web | 28. září 2014 v 1:59 | Reagovat

Člověk se toho nejvíce naučí sám od sebe. Ve škole tě naučí jen to, co je v osnovách a nikoho nezajímá, jestli tě to baví nebo ne. A vysoká má cenu, jen pokud to někoho opravdu baví a o určitý obor se OPRAVDU zajímá, protože takových absolventů, co mají diplom, ale jsou to jen informace nalité do hlavy, je tu spousta. Já už do školy nechodím a moc dobře vím o tom, jak dneska někteří lidé musí vysokou školu zatajovat, aby je vůbec vzali do nějaké práce. Teď to samozřejmě nemířím na tebe :) Ale mám spoustu kamarádek, které šly na vysokou, na obor, který je nezajímá, ale rozhodly se tam jít, protože se tam dostaly bez příjimaček a zašijí se na tři roky od práce. To mi opravdu přijde jako dost hloupé chování.

Nejvíce se toho člověk naučí, když nepůjde jenom po jedné koleji -narodit se-chodit do školy-chodit do práce-zemřít. Je třeba jít si po vlastní cestě a za tím, co si člověk přeje.

Člověk se učí po celý život, a to nejen ze školy a z knih, ale hlavně ze života. V životě nás potká spousta překážek, které budeme muset překonat a už tím překonáním se naučíme jednu novou věc.
A právě takto získané zkušenosti jsou nejdůležitější :)

47 Janča Janča | E-mail | Web | 28. září 2014 v 10:03 | Reagovat

[46]: Přesně tak, ve škole jsou školní věci, ale vůbec ne takové, které užijeme v praxi.
Máš zajímavý názor na tu vysokou. To je fakt, že možná hodně lidí má sice tituly, diplomy apod., ale když je to nebaví, tak se třeba ani neuplatní.
To u nás je zase spousta lidí, kteří po střední nikam nechtějí a chtěli by jít do práce, aby si něco vydělali a pak mohli třeba na rok do zahraničí, ale bojí se, že je nikde nevezmou, tak jdou na vysokou.
Myslím, že se učíme téměř každým krokem. I tady na blogu - musíš se naučit zaregistrovat, udělat si design, naučit se psát trochu srozumitelně a nakonec zjistit, co čtenáři čtou rádi a jestli píšeš pro ně, nebo pro sebe. I tohle je přece učení. :)

48 toreborn toreborn | Web | 28. září 2014 v 13:43 | Reagovat

[47]: Já věřím, že když je člověk schopný a šikovný, tak si uplatnění určitě najde. Podle mě je ideální jít do podnikání, kde může být člověk svým vlastním pánem a dát do toho kus sebe :)
Taky jsem přemýšlela, že bych jela do zahraničí anebo si aspoň udělat nějaké kurzy, certifikáty apod.
Hlavně vážně zvažuju to podnikání, protože mě neláká dělat ve velkém podniku. Když slyším, jak nadřízení zametají s podřízenými, asi bych tam dlouho nevydržela...
Každopádně, tobě přeji mnoho úspěchů ve škole, a to i na té vysoké, protože věřím, že se tam dostaneš :) A hlavně žádné stresy před maturitou, není to tak hrozné, jak to vypadá :)

49 Janča Janča | E-mail | Web | 28. září 2014 v 19:17 | Reagovat

[48]: Podnikání musí být určitě super, ale není pro každého. Já bych se v něm třeba ztratila, protože nejsem ten typ člověka, který by uměl vymýšlet originální věci a stát si za svým i v době krize.
Jojo, to bych taky jednou všechno chtěla, ale i na to jsou potřeba nějaké ty finance.
Občas je to s těmi nadřízenými vs. podřízenými opravdu hrozné, ale myslím, že to není všude. Jen mít to štěstí a dostat se na to lepší místo.
Ježiš, ty jsi hodná, moc děkuju! :) Snad mi to všechno půjde. :D

50 Kate Kate | 17. listopadu 2014 v 20:14 | Reagovat

Ahoj, tak jak tak koukám, i pod (neuraz se prosím :-D ) klišé nadpisem se skrývá ne-klišé článek... :-)
Jsem pro učení, ale jen v případě, že ti to k něčemu vůbec někdy bude. :-)
Takže třeba držet jazyk za zuby, když se kolem děje něco špatného, to se učit nehodlám! :-D

51 Janča Janča | E-mail | Web | 22. listopadu 2014 v 12:37 | Reagovat

[50]: Já vím, že ten nadpis mohl být lepší, ale bohužel mě nic originálního nenapadlo.
To máš naprostou pravdu, ale ne vždy to takhle lehce jde. :D

52 NoFuture NoFuture | 25. března 2015 v 22:43 | Reagovat

Podle zákona život se má člověk učit aby mohl pracovat, pracovat aby mohl přežít (kupovat jídlo, obstrat bydlení ...) a zemřít. Tomu se říká život, ale jak může člověk žít když se jn učí a pracuje? člověk ve skutečnosti nežije a není svobodný, svět řídí bezcené papíry kterým se říká peníze a s penězi přichází moc. Člověk už si na to ale zvykl a tak s tím nic nedělá. Začnimě žít a zažíme skutečnou svobodu! Žíme život podle sebe né podle ostatních!

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama